"Vuosikymmenien paras toritapahtuma!"

Aurinkoa ja iloista kesämieltä Heinolan kesän avajaisissa

"Vuosikymmenien paras toritapahtuma!" yltyi torivieras kehumaan. Tähän toteamukseen voi yhtyä.

Torikauppiaat ja kesän avajaispäivän juhlijat elivät sulassa sovussa toisiaan häiritsemättä. Tehtiin kauppaa ja samalla juhlittiin sydämen kyllyydestä.

Esiintymislavalle oli tällä kertaa saatu houkutelluksi joukko osaavaa heinolalaista esiintyjäkaartia. Juontajanoita Kirsti Pohjaväre sai ihmeitä aikaan: taikoi paikalle jopa itsensä Frank Sinatran – Vallu Lukan hahmossa – tuomaan tuulahduksen suuremmilta esiintymislavoilta.

Kaupunginjohtaja Hannu Komonen innostui tulkitsemaan onnistuneesti Anttilan keväthuuma -runoa. Oli musiikkiopiston musiikkiesitys, Jyränkö-kuoro ja Fiores-kuoro, Karaokekarnevaalin 2007 satoa, Heinolan Tanssikerhon lattariesityksiä.

Vieraaksi Tallinnasta Heinolaan saapunut Viron sokeainliiton puhallinorkesteri sai ryhdikkäillä marssisävelmillään kesäyleisön letkeälle kesätuulelle.

Heinola-Seura juhlisti päivää suositulla lohikeitollaan, johon ihastuivat myös tallinnalaiset vieraat, ja satamassa vietettiin kesälauantaita Tapio- ja Kaima-höyrylaivoissa avointen ovien päivänä.

Kuvat: Kalevi Peltola