Kutsu
kylä- ja asukasyhdistyksille yhteiseen iltaan

Heinola-Seura kutsuu Heinolan kylä- ja asukasyhdistysten edustajat yhteiseen keskustelu- ja tutustumisiltaan tiistaina 23. helmikuuta klo 18.00 Heinolan kansalaisopiston Syrjälän saliin, Siltakatu 11.

Tilaisuus alkaa Heinola-Seuran tarjoamilla Allin päivän rääppiäiskahvilla.

Tilaisuuden tarkoituksena on päivittää kyläyhdistysten kuulumisia, vaihtaa ajatuksia kyläyhdistysten ajankohtaisista asioista ja suunnitelmista. Olemme jo kolme kertaa aikaisemmin kokeneet onnistuneen yhdessäolon ja siihen pyrittäisiin nytkin.

Heinolan kansalaisopisto tulee haastamaan meidät mielenkiintoiseen yhteistyöprojektiin. Koulutussuunnittelija Mikko Kallio esittelee suunnitteluryhmän luoman uudenlaisen yhteistyövälineen, jonka tarkoituksena on nostaa kartalle ja tietoisuuteen jokaisen kylän ja kaupunginosan teemalla Yhteinen Heinola.

Projekti aloitetaan tässä tilaisuudessa, jossa kerrotaan mihin pyritään ja miten. Siksi on tärkeää, että kyläyhdistykset lähettäisivät tähän alkutapahtumaan 2-3 edustajaansa. Näin taataan se, että jokainen alue ja kyläkunta ovat tasapuolisessa asemassa projektin alkuun lähdössä.

Työskentely jatkuu jo maaliskuun loppupuolella järjestettävässä kokoontumisessa, johon mennessä alkuvalmistelut on tehty hyvälle jatkotyöskentelylle.

Heinolan kansalaisopisto tulee olemaan projektin vastuutaho. Se tulee tarjoamaan erilaisia palveluja työn käynnistämisessä että antaa tarvittavia koulutuspalveluja työn eri vaiheissa.

Ennakkoilmoittautumiset mukaan tulostanne pyydetään tekemään, mieluiten sähköpostilla, helmikuun 20. päivään mennessä osoitteeseen heinolaseura@phnet.fi (tai puhelimella 044 579 2064).

Koska voi olla, että yhdistyksenne sähköposti- ja muut osoitteenne, henkilövaihdokset, eivät ole enää ajan tasalla Heinola-Seuran tiedostoissa, toivon, että ilmoittautumisenne yhteydessä kerrotte myös näistä muutoksista.

Toivotan edustajanne lämpimästi tervetulleeksi mielenkiintoiseen iltaamme.

Yhteisöllisyys on tämän päivän haaste, juuri sitä haluamme rakentaa ja vahvistaa Heinolassa, yhteistyöllä ja uudella projektillamme Yhteinen Heinola.

Heinolassa 9. helmikuuta 2010

Heinola-Seuran puheenjohtaja